Tuesday, October 28, 2008

Õnnis on vaimult nõder


Ma ei saa jälle asjadest aru! No pole vist üllatav, aga mind ajab närvi. Ma just käskisin Merkal, va litsil, vait jääda. Sest jummala valus on kuulata tõdesid, mis käivad selle kohta, et mõned on võrdsemad kui mõned teised. Ja selgelt mina, Triin ja Merka hetkel oleme vähem võrdsemad mõnest teisest kõvasti võrdsemast. Miks meie elu ei lähe nii nagu meie tahame??? Ja no ma ei ole nõus olema rahul asjadega, millega paljud teised ehk oleks - no paljalt sellepärast, et teised minu nahas olles oleks ilgelt rahul. Mina vada EI ole.

Kõik nutavad jah, selles ma ei kahtle. Aga vahe on selles, et mõni nutab pool elu õnnest. Mõni nutab valupisarad ära ja siis on ülejäänud elu õnnelik. Mõni teine nutab aga terve elu ja seda mitte joovastusest. Ma tahaks seal teise variandi hulgas olla. Noh loll oskab kopikate eest kah lootust osta. Mina just ostsin sellise lootuse, et ükspäev on minu taevas igavene päike ja suunurgad kõrvataha õmmeldud ja et ma ei pea olema vaimust nõder, et igas päevas ainult head näha. Et ühel päeval olen mina ka ilus ja oman natukenegi aju.

Samas! Milleks aju? Ma ülepäeviti tuvastan tegelasi, kes on pehmelt öeldes Keenjused, aga siiski ajakirjanikud ja juristid. Hmm. Kas keska lõpetamiseks ei peaks elementaarsed grammatikareeglid selged olema? No olgu. Ma ka ju kirjutan nii nagu jumal juhatab (õigemini kui juhataks, siis oleks asi parem), aga ma pole ka hariduselt ei ajakirjanik ega jurist. No see on ammu selge, et issi või emme või mehe rahakott lõpetab nii mõnegi kooli, aga kas see sama rahakott ostab töökoha kah? Ju siis.

Jõuame tagasi kohani kus mõni on võrdsem kui mõni teine. Meie peame oma otsused läbi higi ja vere vastu võtma. Ja ka siis ei pruugi need alati õigeimad otsused olla. Mõni teine ei pea aga midagi otsustama ja loovutama. Talle lihtsalt antakse. Kus on, sinna tuleb juurde. Kus on väljaheiteid, sinna tuleb neid ka juurde.

Ja no kas rumala persooni raha eest koolitamine on raha paberihunti laskmine? Vist mitte. Ajusid ei osta, aga paberi küll, ja see ju loeb (wc paber pühib kah ju mustuse maha)! Ja no kui on valida, et kas tahaks olla loll ja rikas või tark aga vaene. Siis no jumala eest, kas see on üldse mingi valik? Oled rikas, siis selgelt ostad endale hariduse ja ega rumal aru ei saa, et ta mõnest teisest vähem geniaalne on.

Vihale ei aja mind mitte lollid rikkad, vaid see, et meie kolme blondi rahulolu ei saa hetkel paraku ka rämedama papi eest osta!

1 comment:

Merlin said...

ühest asjast said valesti aru - haridus jah ostetakse, aga töökoht tuleb ikka ise välja magada :P