Tuesday, January 12, 2010


Minuga on midagi lahti. Pean ära tegema asjad, mida kõik teised teinud on. Esiteks see Mihkel Raua raamat ja nüüd siis Avatar. Jahhh, käisin vaatamas. Sest no pidi minema millegipärast. Kõik on ju käinud ja näinud ja kõigile on niiiii hullult meeldinud. Tegelikult on nii, et kui kõik teevad ja kiidavad, siis ei saa see midagi head olla. Ja eks suhteliselt suur hirm oli ka seekord sees, et no ei saa olla jalustrabavalt muljetavaldav kui KÕIGILE meeldib. Pihtas põhjas. Ajaraisk. Jah, jäin isegi korraks magama kinos. Vaevalt, et kõik käivad kinos vaatamas imetabast filmi ja 3D graafika koostööd. Keda see tehniline pool peale mind ja mõnda veel huvitab? Või paljud lähevad vaatama filmi, mis on läbi aegade suurima eelarvega tehtud? Keda see huvitab? Inimene kiidab filmi siis kiidab sisu. Või vähemalt siiani olin nii arvanud. Jah, graafikud käivad efektide pärast kah. No mis ma oskan öelda. Oli jah efekte, aga millises tänapäeva filmis seda pole? Sisu polnud. Oli film-multikas. Ja olgem ausad "Kosmilist kossumatsi" vaatan ma ülihea meelega. Noh multikas-film. Aga Avatar oma siniste Shrekide ja sõdalastega jättis täiesti külmaks. Mis seal siis oli? Wonderland/Neverlandis kohtuvad Sinine-Fiona ja jalutust printsist digimoondunud Sinine -Shrek (3D). Möllavad mööda Neverlandi ringi, lendavad ja ratsutavad Dinosaur Story tegelaste seljas ja õpivad Winnetou keelt ning kohalikke tavasid. Kui digimoondunud prints on nn valmis, siis puhkeb sõda. Nagu ikka. Taevast lendavad kohale Airwolfid pahalastest sõjarditega ja hakkavad Wonderlandi maatasa pommitama. Plahvatused, kuulid, tulekahjud. Hävitavad siniste sookollide püha puu ja mõrvavad pealiku. Nüüd on kohalikud eriti pissed ja tuleb sütitav kõne Siniselt-Shrekilt. Kogutakse kokku kõik Maleva klannid nii Saaremaalt kui Karupersest ja appi tuleb ka Alien-Lady (Sigourney Weaver) ning kiire ja vihane Vini pruut Letty. Nemad saavad lõpus surma. Ka kõik pahalased saavad surma. Ja jalutu prints muutub elu lõpuni Siniseks-Shrekiks. Ja nad elavad Sinise-Fionaga siiani kui vahepeal ära surnud pole.
Ma vaatan thrillereid, multikaid, õudukaid, indiaanifilme, sõjafilme ja komöödiaid ning draamasid. Aga kõik see ühes potis koos ei ole söödav supp.

9 comments:

Merlin said...

Aga mis sa saada tahad, vaata kas või ajakirjandust. Nimeta ÜKS ajakiri, kus on üle ühe hea artikli või kolumni! Hea kui see ükski leidub, viimasel ajal on seegi haruldus. Vaata, kuidas järjest labasemad naljad teevad rahvale nalja, järjest rohkem tähendab "hea" erifekte, kui kinost rääkida... Sisu ei ole mitte kuskil, ainult rohkem ja vähem liikuvad, totaalselt töödeldud pildid. Elustki on sisu kaduma läinud enamikul, nühitakse kuivalt päevi õhtusse. Mis sa siis meelelahutusest saada tahad - see ometi ju ei saa laiska mõtlema sundida. Inimesega käitutakse nagu beebiga, kes nägude peale naerma hakkab, enam ei ole täiskasvanul ja beebil erilist vahet...

Merlin said...

eriefektid*

Jaanus said...

Hahaha, väga humoorikas ja väljendusrikas kirjeldus. Mina küll nautisin seda filmi, aga sinu jauramine oli ka äge :D

Tyhikargaja said...

Jaanus, ma ju ädaldangi koguaeg (nagu sa ütled):D Siia ple mõtet kirjutada et illalllaatrullallaaa kui ilus on elada. Aga mida sa seal nautisid?

coiz said...

ma nüüd ei tea keda sa sinna hulka arvad, et kõik on seda filmi näinud.... aaaga ma pole seda filmi näind. Lissalt, kuna see vahutamine selle filmi ümber ajas öökima ja sellised filmid pole ilma kolmdeeta suurt sittagi, kui siiski! Niiet ma tegelt ei saa üldse aru, kuda sa järgi andsid???? Nõrkus? :D:D või ei saand ära öölda???

Miss Sunshine said...

Lohutan Sind Egle, kõik inimesed, ei ole seda filmi näinud sest mina ei ole kinos Avatari vaatamas käinud.Hehhhhh

Tarmo said...

Kusjuures ma arvasin, et just Coiz Sind seda vaatama tiris :D

Kristi said...

ha ha ha ha :D :D :D ma pole juba ammu nii naernud..ma olen just nimelt vist selle vaatamist edasi lükkand sest olen ootand et keegi nagu räägiks mis film see TEGELIKULT siis ikkagi on :D Nüüd jääb mul kinoraha alles, lähen ostan endale śokolaadi..

eliot said...

Avataril polnud väga viga AGA nii pikal filmil peaks olema kohustuslik pissi peatus